Är vintern här?

Eftersom att snön yr utanför mitt fönster och denna gången stannar den också kvar på marken tänkte jag skriva några för&nack delar med snö, enligt min åsikt

Fördelar
- Fint: är det inte helt underbart att gå ut en dag när solen lyser och snön knastrar under skorna? I love.
- Pulka: jag älskar att åka pulka och det har jag alltid gjort, jag älskar även att se små barn som åker och ler från öra till öra.
- Ljuset: man kan gå hem på kvällen utan att det är mörk för den vita snön lyser upp, praktiskt.
- Julstämingen: det är ju inte en riktigt jul utan snö visst? Men om det är snö så blir ju allt mycket bättre. Tänk er julgranen på torget full av snö mycket finare en om den e grön.

Nackdelar
- För länge: jag går alltid och önskar att det ska bli snö och längtar men när den sedan har legat på marken i några månader tröttnar jag och vill bara ha solen och värmen.
- Slask, slask, slask:  HATAR slask. Jag tycker att snön borde försvinna lika snabbt som den kom, för vem tycker om att bli dyblöt i skorna?
- Kyla: okej jag tycker om att det är lite små kallt, iallfall när man är inne. Men när man sedan ska gå ut i kylan och speciellt om man ska vara ute länge då är det inte skönt att frysa om händer&fötter. Ge oss en varm vinter!

Vad tycker ni är för&nack delar med snö/vinter?


Kommentarer
Postat av: Arsema

måste faktiskt säga att jag håller med dig om NÄSTAN allt haha :)

2008-11-19 @ 18:17:20
Postat av: frida

du tog upp det som jag tycker är för och nackdelarna. jag tycker oxå att vintern är väldigt mysig :)

2008-11-19 @ 18:28:11
URL: http://allasfrida.blogg.se/
Postat av: Lena

Kan inte mer än hålla med dig om dina för och nackdelar kring snö. Ska tilläggas att jag använder rullstol vilket gör snön och slasket riktigt besvärligt. Visst i skidbacken, med terrängfordon eller inne vid fönstret är det ju helt okej :)Fast för barnen skull hoppas jag på snö men bara i en månad sen ska allt utan i skidbackarna bort på en gång!



Trevlig kväll!

2008-11-19 @ 19:33:39
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: J

vilken håller du nte med om, arsema?

Pulka haha, bara för du nte bor nära ica backen våvvå

2008-11-19 @ 21:49:02
URL: http://jnw.blogg.se/
Postat av: Tina

Snö..så vackert på jul..för min del önskar jag milda vintrar, så man känner att det snart blir vår..! Kram Tina

2008-11-19 @ 23:27:02
URL: http://tinasjostedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0